Σε ερευνητική ομάδα συνεργασίας των πανεπιστημίων ΕΜΠ και ΑΠΘ, ανέθεσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης την εκπόνηση προγράμματος με στόχο να γίνει «πυξίδα» για την διευκόλυνση της κίνησης των πεζών, την προώθηση των ποδηλάτων (και άλλων εναλλακτικών μέσων μετακίνησης), των μέσων μαζικής μετακίνησης (βλέπε -προς το παρόν μόνο- ΟΑΣΘ) και την σταδιακή απομάκρυνση έως τον… εξοστρακισμό των ΙΧ αυτοκινήτων από το κέντρο της πόλης.
Η χάραξη της στρατηγικής για την εγκατάσταση συνθηκών βιώσιμης κινητικότητας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης με πρώτο βήμα την ανάθεση προγράμματος βρέθηκε στο επίκεντρο της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε σήμερα Παρασκευή 13 Ιανουαρίου, το πρωί στην Αντιδημαρχία Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων.
«Η συνάντηση εντάσσεται στις ενέργειες και δράσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης για την ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας και των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης στις πόλεις, δεδομένου ότι το θέμα της κυκλοφορίας βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της Δημοτικής Αρχής για το 2012» δήλωσε ο Αντιδήμαρχος Ανδρέας Κουράκης.
Σημείωσε επίσης ότι η Δημοτική Αρχή στο πλαίσιο της εικόνας μιας ανθρώπινης και λειτουργικής πόλης δίνει απόλυτη προτεραιότητα στην διέλευση των πεζών και ακολούθως στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στους τρόπους εναλλακτικής μετακίνησης, ενώ αφήνει τελευταίο στις προτεραιότητές της το Ι.Χ.
«Πυρήνας της φιλοσοφίας και της στρατηγικής μας είναι ο δραστικός περιορισμός της χρήσης του ΙΧ αυτοκινήτου, τόσο για τις μετακινήσεις στο κέντρο όσο και στην περίμετρο της πόλης ώστε να πετύχουμε την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και τη βελτίωση του περιβάλλοντος» τόνισε ο Αντιδήμαρχος.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι καθηγητές Θάνος Βλαστός από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και Γιώργος Μίντσης από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, οι οποίοι είναι επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας που θα εκπονήσει το ερευνητικό πρόγραμμα.
Συμμετείχαν επίσης ο συγκοινωνιολόγος, Δημοτικός Σύμβουλος Γιώργος Δημαρέλος, πρόεδρος της Ομάδας Εργασίας για τη Βιώσιμη Κινητικότητα και τα μέλη της Ομάδας, οι Συγκοινωνιολόγοι Γιάννης Τόσκας και Πέτρος Κρητικός, ο Δημοτικός Σύμβουλος, εκπρόσωπος των ποδηλατών Θεμιστοκλής Σεβαστιάδης και ο εκπρόσωπος των πεζών Γρηγόρης Μαυράκης, καθώς επίσης και υπηρεσιακοί παράγοντες της Αντιδημαρχίας.
«Πήραμε τα πολιτικά μηνύματα ότι υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να κάνουν πράξη στη Θεσσαλονίκη αυτό που γίνεται στην Ευρώπη. Η αστική εικόνα μπορεί να αλλάξει και η πόλη να προσβλέπει σε μια πολιτιστική ανάπτυξη που θα της δώσει ανάλογα οικονομικά πλεονεκτήματα» σημείωσε ο Θάνος Βλαστός, καθηγητής του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου.
«Ζούμε σε εποχή κρίσης και αυτό μας κάνει να σκεφτόμαστε διαφορετικά. Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται αντιμέτωπη με μία μεγάλη πρόκληση: Να ξαναβρεί την ανθρώπινη κλίμακα και να γίνει πόλη όμορφη, καθαρή, υγιής, άνετη, ασφαλής και λειτουργική» ανέφερε ο Γιώργος Μίντσης, καθηγητής του ΑΠΘ.
Βασικός στόχος των πολιτικών που εξετάστηκαν για να γίνει η Θεσσαλονίκη μια ευρωπαϊκή πόλη ανθρώπινη, πολιτισμένη, λειτουργική, παραγωγική και υγιής ήταν μεταξύ άλλων η προώθηση της δημόσιας συγκοινωνίας, του ποδηλάτου και της πεζοπορίας μέσω ανάπτυξης σχετικών αλληλοτροφοδοτούμενων δικτύων, καθώς επίσης η αναβάθμιση και ανάπλαση των ανοικτών δημόσιων χώρων του κέντρου ώστε να το καταστήσουν ελκυστικό σε κατοίκους και επισκέπτες.
Στα ειδικότερα ζητήματα για τα οποία θα αναζητηθούν λύσεις είναι μεταξύ άλλων η δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας, η στάθμευση των κατοίκων, η τροφοδοσία των καταστημάτων, η εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικές δυσκολίες, πεζοδρομήσεις και αναπλάσεις κεντρικών αρτηριών.
Πηγή: psema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου