«Πολιτεία, ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης οφείλουν να σταματήσουν να παίζουν σε βάρος του δικαιώματος των πολιτών για ανεμπόδιστες μετακινήσεις. Οι συγκοινωνίες είναι δημόσιο και κοινωνικό αγαθό. Οι μεταξύ τους οικονομικές εκκρεμότητες δεν μπορούν να αφορούν τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι πληρώνουν ακριβά τις μονοπωλιακές υπηρεσίες τους. Επιδοτούνται από τον πολίτη και είναι και οι τρεις φορείς υπεύθυνοι απέναντι στο κοινωνικό σύνολο και σε κάθε Θεσσαλονικιό ξεχωριστά για την ομαλή εκτέλεση του μεταφορικού έργου της περιοχής. Οφείλουν, λοιπόν, να βρουν άμεσα λύση, ώστε να μην περιοριστούν τα δρομολόγια, πόσο μάλλον να μην εκτελούνται καν, μέσα στη συγκυρία της κρίσης, που γονατίζει τους πολίτες».
Υπενθυμίζουμε ότι από το 1957 ο ΟΑΣΘ έχει εξασφαλίσει προνομιακή αντιμετώπιση από την τότε κυβέρνηση Καραμανλή, ώστε οι μέτοχοί του να έχουν εξασφαλισμένα κέρδη από τον κρατικό προϋπολογισμό, ανεξάρτητα από τα έσοδα -συμφωνία που έχει επικυρωθεί επανειλημμένα από τη Βουλή. Κι αυτό, παρόλο που είχαν οικοδομήσει από κοινού την εταιρεία τους πάνω στη μεθοδευμένη καταστροφή του τραμ της Θεσσαλονίκης, με το επιχείρημα ότι είναι «παθητικό».
Οι οικολόγοι της Θεσσαλονίκης υποστηρίζουν εδώ και δεκαετίες μια άλλη λογική αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού, που να περιλαμβάνει ένα πλήρες δίκτυο επιφανειακού Τραμ –συμπληρωματικό του πανάκριβου και περιορισμένου σε εμβέλεια μετρό, προαστιακό σιδηρόδρομο, θαλάσσια αστική συγκοινωνία, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη δικτύου ποδηλατόδρομων, πεζόδρομων κτλ.
Αντισταθήκαμε στην κατασκευή της υποθαλάσσιας αρτηρίας, της εξωτερικής περιφερειακής και σε άλλα σχέδια ανάπτυξης της ιδιωτικής αυτοκίνησης και έχουμε στηρίξει τα συλλογικά μέσα μεταφοράς, σε συνδυασμό με τηναποκέντρωση των λειτουργιών της πόλης. Και εκτιμούμε ότι το όραμά μας, της ανάπτυξης ενός συνδυασμού εναλλακτικών μέσων μεταφοράς, ατομικών και συλλογικών, είναι ανθρώπινο, φιλικό στο περιβάλλον και άμεσα πραγματοποιήσιμο, οικονομικό στην κατασκευή και τη λειτουργία.
Όμως αυτά χρειάζονται και αλλαγή των δυνάμεων που ασκούν την εξουσία, σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο.
Υπενθυμίζουμε ότι από το 1957 ο ΟΑΣΘ έχει εξασφαλίσει προνομιακή αντιμετώπιση από την τότε κυβέρνηση Καραμανλή, ώστε οι μέτοχοί του να έχουν εξασφαλισμένα κέρδη από τον κρατικό προϋπολογισμό, ανεξάρτητα από τα έσοδα -συμφωνία που έχει επικυρωθεί επανειλημμένα από τη Βουλή. Κι αυτό, παρόλο που είχαν οικοδομήσει από κοινού την εταιρεία τους πάνω στη μεθοδευμένη καταστροφή του τραμ της Θεσσαλονίκης, με το επιχείρημα ότι είναι «παθητικό».
Οι οικολόγοι της Θεσσαλονίκης υποστηρίζουν εδώ και δεκαετίες μια άλλη λογική αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού, που να περιλαμβάνει ένα πλήρες δίκτυο επιφανειακού Τραμ –συμπληρωματικό του πανάκριβου και περιορισμένου σε εμβέλεια μετρό, προαστιακό σιδηρόδρομο, θαλάσσια αστική συγκοινωνία, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη δικτύου ποδηλατόδρομων, πεζόδρομων κτλ.
Αντισταθήκαμε στην κατασκευή της υποθαλάσσιας αρτηρίας, της εξωτερικής περιφερειακής και σε άλλα σχέδια ανάπτυξης της ιδιωτικής αυτοκίνησης και έχουμε στηρίξει τα συλλογικά μέσα μεταφοράς, σε συνδυασμό με τηναποκέντρωση των λειτουργιών της πόλης. Και εκτιμούμε ότι το όραμά μας, της ανάπτυξης ενός συνδυασμού εναλλακτικών μέσων μεταφοράς, ατομικών και συλλογικών, είναι ανθρώπινο, φιλικό στο περιβάλλον και άμεσα πραγματοποιήσιμο, οικονομικό στην κατασκευή και τη λειτουργία.
Όμως αυτά χρειάζονται και αλλαγή των δυνάμεων που ασκούν την εξουσία, σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου