«Πρέπει να ανοίξουμε το διάλογο
για τις συγκοινωνίες της πόλης, για να
εντοπίσουμε με ακρίβεια τα προβλήματα
που έχουν και να βρούμε τις λύσεις σε
αυτά, γιατί μέχρι τώρα οι απαντήσεις
δεν ήταν συγκοινωνιακές, αλλά πολιτικές
και δεν ξεκινούσαν από τις ανάγκες της
πόλης. Γι’ αυτό το λόγο καταλήξαμε ‘’από
τα οράματα στα ορύγματα’’, έχοντας
πληρώσει 70 εκ. ευρώ για την υποθαλάσσια
που δεν έγινε και άλλα 300 εκ. ευρώ για να
γίνει το 20% του μετρό, σε χρόνο ίσο με
τον συμβατικό. Μόνο με ανοιχτό διάλογο,
χωρίς ταμπού σε κανένα θέμα, η Θεσσαλονίκη
θα γίνει πόλη για μας», είπε ο επικεφαλής
της παράταξης και δημοτικός σύμβουλος
Θεσσαλονίκης, Χρήστος
Μάτης.
Ο πρώην
υφυπουργός Μεταφορών και δυο φορές
υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Σπύρος
Βούγιας, χαρακτήρισε
προσωπική του αποτυχία τη μη υλοποίηση των
δικών του προτάσεων, σε ό,τι αφορά στο
τραμ και τη θαλάσσια συγκοινωνία. «Η
κρίση τελικά μείωσε σημαντικά τις
μετακινήσεις των ΙΧ, αλλά αποτελεί
μια τεράστια ευκαιρία να ανακαταλάβουμε
το δημόσιο χώρο, υπέρ των πεζών και των
ποδηλάτων, να αλλάξουμε τις συνήθειες
μας. Με την επέκταση ανατολικά και δυτικά
του μετρό, που ήδη έφθασε στο 25% της
υλοποίησης του, εφόσον προχωρήσει
σύντομα, θα είναι ένα ισχυρό μέσο, ενώ
η γραμμή τραμ θα πρέπει να συμπληρώσει
το δίκτυο. Η βιωσιμότητα είναι προφανής
για τη θαλάσσια συγκοινωνία. Το έργο
βρίσκεται στη φάση της εκδήλωσης
ενδιαφέροντος, η οποία θα έπρεπε να είχε
προχωρήσει ήδη», είπε ο κ.Βούγιας.
Ο αντιδήμαρχος
Θέρμης Σωκράτης
Φάμελλος
επεσήμανε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της
αυτοδιοίκησης για το θέμα των συγκοινωνιών,
εφόσον επηρεάζουν κρίσιμα την τοπική
ανάπτυξη, την οικονομία του κάθε τόπου,
το περιβάλλον και την κοινωνική συνοχή.
«Η ευρωπαϊκή και αυτοδιοικητική ατζέντα
επιβάλλει την ενίσχυση των ΜΜΜ,
διαπιστώνοντας την πολύ μεγάλη συμμετοχή
των μεταφορών στο φαινόμενο του
θερμοκηπίου (20%). Πέρα από τις υποδομές
είναι ζητούμενη σήμερα η αλλαγή στάσης
ζωής και κουλτούρας για τα θέματα των
πεζών, του ποδηλάτου και της "πόλης
χωρίς αυτοκίνητο". Για την περιαστική
Θεσσαλονίκη είναι αναγκαία η επέκταση
των μέσων σταθερής τροχιάς, η ενίσχυση
του θεσμού της δημοτικής συγκοινωνίας
και η εναλλακτικότητα στα καύσιμα των
δημοτικών και δημοσίων οχημάτων»,
ανέφερε. Κλείνοντας κατέθεσε την πρόταση
ισχυρής εκπροσώπησης της αυτοδιοίκησης
στο μητροπολιτικό δημόσιο έλεγχο των
συγκοινωνιών, «σε αντίθεση με την επιλογή
υποβάθμισης των δήμων, των εργαζομένων
τους και των κοινωνικών λειτουργιών
τους από τα μνημόνια».
Ο πρώην αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης
Νίκος Ταχιάος
επισήμανε,
ότι μέχρι τώρα στην πόλη κυριαρχούσε
μια μαξιμαλιστική νοοτροπία κατασκευής
έργων, που ποτέ δεν γίνονταν, αφού είχαν
μεγάλο κόστος. Πρόσθεσε ότι ήρθε τώρα
η στιγμή να μην εξετάζονται φαραωνικά
έργα, αλλά έργα που δεν μένουν απλώς
στις μελέτες -που
ανατροφοδοτούν νέες μελέτες- και
είναι εφικτό ότι θα γίνουν πράξη για τη
βελτίωση της καθημερινότητας. Παράλληλα
σημείωσε ότι «η ζωή στη
Θεσσαλονίκη έχει αλλάξει και υπάρχει
στροφή στην χρήση των μέσων μαζικής
μεταφοράς και στις δημόσιες συγκοινωνίες».
«Οτιδήποτε ήταν όραμα να γίνει πράξη»,
κατέληξε ο κ.Ταχιάος, που τάχθηκε υπέρ
τη ολοκλήρωσης του μετρό.
Ο
Γιάννης
Τζιόλας,
εκ των ιδρυτών της Οικολογικής Κίνησης
και υποψήφιος δήμαρχος με την «Οικολογική
Θεσσαλονίκη» το 1990, παρουσίασε μια
φωτογραφία της παραλίας πριν 90 χρόνια,
όπου εμφανίζονται και τραμ και αυτοκίνητα
και καραβάκια. «Είμαστε
χειρότερα από ό,τι 90 χρόνια πριν, από
την άποψη των αστικών συγκοινωνιών. Όλες
οι προσπάθειες των τελευταίων δεκαετιών
έχουν ναυαγήσει, καθώς το μόνο που έγινε
ήταν κάποιοι νέοι δρόμοι, αλλά χωρίς
επαρκείς μελέτες, με κακή υλοποίηση και
χωρίς να δώσουν λύση το πρόβλημα της
αστικής συγκοινωνίας», είπε ο κ.Τζιόλας.
Στη συνέχεια ανάφερε ότι στη δυτική
Θεσσαλονίκη, ξεκινώντας από την Πλατεία
Ελευθερίας, υπάρχει ήδη έτοιμο δίκτυο
σταθερής τροχιάς, το οποίο μπορεί να
συνδέσει αμέσως Μενεμένη, Εύοσμο, Ιωνία
κ.λπ., αλλά και να συνδεθεί με τη γραμμή
προς Λάρισα. Πρότεινε επίσης την χρήση
του δικτύου του ΜΕΤΡΟ και από τον
μελλοντικό προαστιακό σιδηρόδρομο, ως
την μόνη εφικτή λύση για την πραγματοποίηση
του τελευταίου, δεδομένου ότι δεν είναι
δυνατό να διέλθει από την πόλη, ούτε να
διασχίσει τα γύρω ορεινά συμπλέγματα.
Στην
εκδήλωση έκαναν παρεμβάσεις:
ο
γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων
Στράτος
Σιμόπουλος,
ο
εντεταλμένος σύμβουλος κυκλοφορίας
του Δήμου Θεσσαλονίκης, Γιώργος
Δημαρέλος
ο
πρόεδρος του ΣΑΣΘ, καθ. Π.Παπαϊωάννου
ο
πρόεδρος των εργαζομένων στο μετρό,
Χάρης
Κυπριανίδης
ο
Γιάννης Αγγελιδης, από
την Ένωση Πεζών
Την
εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους
Ο πρόεδρος
της ΝΟΔΕ της ΝΔ, Δημήτρης
Τσάμης
Ο
Πάνος Ζέρβας, μέλος του ΠΣ
των ΟΠ
ο δημοτικός
σύμβουλος Θεσσαλονίκης Πέτρος
Λεκάκης
Οι
κοινοτικοί σύμβουλοι του πρώτου
διαμερίσματος Ματθίλδη
Καράσο- Καβασιάδη και Νίκη Τζιβανάκη
Ο
δημοτικός
σύμβουλος και επικεφαλής της Ανεξάρτητης
Δημοτικής Παράταξης Αμπελοκήπων –
Μενεμένης «Πολίτες
σε
Δράση», Γιώργος
Κυριλλίδης
Ο
γενικός γραμματέας του Δήμου Θεσσαλονίκης
Θωμάς
Ψαρράς
Η
κοσμητόρισσα του Παιδαγωγικού, Δήμητρα
Κογκίδου
Ο
αν.καθηγητής του τμήματος Οικονομικών
Σπουδών, Δημήτρης Μάρδας
Ο
αν.καθ. Αντώνης
Καράγιωργας
Ο
πρώην υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης,
γιατρός Βλάσης
Γωγούσης
Στην
έναρξη της εκδήλωσης απηύθυνε χαιρετισμό
η αντιπρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων
του Δήμου Θεσσαλονίκης, Βίκυ
Νάκου, η οποία παρουσίασε
τις θέσεις του ΣΕΔΘ, μετά την ψήφιση των
πρόσφατων ρυθμίσεων για την Τοπική
Αυτοδιοίκηση.
Τη
συζήτηση διηύθυνε ο καθηγητής της
Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού και μέλος
της Γραμματείας της παράταξης των
Ενεργών Πολιτών, Ιωάννης
Παπαπανάγου.
Της
πρόσκλησης της εκδήλωσης επιμελήθηκε
ο Ιωάννης Ερμείδης.
Τα
πρακτικά και το υλικό της συζήτησης θα
αξιολογηθούν και θα αποτελέσουν τη βάση
για τη σύνταξη του προγράμματος της
παράταξης για τις συγκοινωνίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου